دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
شیخ زهیر الجعید

حوزه/ شیخ زهیر الجعید، هماهنگ کننده کل جبهه العمل الاسلامی در لبنان، از هیئت مشترک سنی و شیعه عراقی به ریاست شیخ عبدالخالق العزاوی رئیس سابق اوقاف اهل سنت استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ زهیر الجعید، هماهنگ کننده کل جبهه العمل الاسلامی در لبنان، در حضور شیخ شریف توتیو دبیر این جبهه، از هیئت مشترک سنی و شیعه عراقی به ریاست شیخ عبدالخالق العزاوی رئیس سابق اوقاف اهل سنت و عضو فعلی ائتلاف مدیریت دولتی، در حضور هیئتی از عشایر عربی در لبنان استقبال کرد.

شیخ الجعید ضمن خوشامدگویی به هیئت اعزامی به کشور لبنان، کشور وحدت و مقاومت اسلامی، از اتحاد و تلاش های خستگی ناپذیر آن ها برای حمایت از مسئله فلسطین، حمایت از مردم فلسطین و حمایت از غزه سرافراز با تمامی ابزار موجود قدردانی کرد.

وی درباره قتل عام ها، آتش سوزی ها، کشتارها و نسل کشی های دشمن صهیونیستی در مقابل چشم و گوش جهانیان گفت: این جهانی که مدعی آزادی، دموکراسی، انسانیت و اخلاق است، امروز نمی بینیم که دست به اقدامی بزند. ببینید آن رژیم های ظالم و ناسپاس کاملاً به نفع دشمن خائن و منفور اسرائیلی گرایش دارند.

هماهنگ کننده کل جبهه العمل الاسلامی به دو جنایت شنیع دشمن صهیونیستی در ضاحیه جنوبی لبنان و تهران که منجر به شهادت دو شخصیت بزرگ اسماعیل هنیه و فؤاد شکر شد اشاره کرد که طبق توسط امام خامنه ای و سید حسن نصرالله وعده داده شده بدون پاسخ دردناک و بازدارنده نخواهد ماند.

شیخ الجعید همچنین به موضوعات مقاومت و وحدت اسلامی و لزوم انتخاب آنها به عنوان گزینه و رویکرد صحیح پرداخت و گفت: تنها این دو گزینه مناسب برای پیروزی امّت، آزادسازی سرزمین و مقدسات و بازگرداندن عزّت، قدرت و کرامتی است که به دلیل بی تدبیری این حاکمان از دست دادیم که با دشمن اسرائیلی سازش کردند و امّت خود و مردم غزه را به حال خود رها کردند تا رنج بکشند.

وی ادامه داد: احقاق حقوق فقط با جهاد و مقاومت امکان پذیر است و مذاکرات تحقیرآمیز شکست آنها را ثابت کرده است. این در حالی است که مقاومت لبنان و فلسطین موفقیت و ارزش خود را در واداشتن دشمن به عقب نشینی مذموم و شکست خورده از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و پیروزی الهی در سال ۲۰۰۶ و پیروزی درخشان و بی سابقه ای که حماس و مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر به دست آوردند، به اثبات رساند.

شیخ الجعید بر ضرورت وحدت میان مسلمانان و لزوم تلاش و کوشش خستگی ناپذیر برای از بین بردن نزاع های فرقه ای و مذهبی، به ویژه فتنه هایی که چهره گناه آلود خود را در بسیاری از مسائل حساس که بین مسلمانان تفرقه می اندازد و امّت را متلاشی می کند، دوباره ظاهر شده است، تاکید کرد و گفت: آنچه در حال وقوع است به ناچار به نفع دشمن است. بازی با فتنه ها و نزاع های فرقه ای بین مسلمانان امری بسیار خطرناک است و به هیچ وجه مصلحت امّت را تامین نمی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha